torsdag den 23. oktober 2008

Sjove og humoristiske påklædningsdukker

Det er jo ikke kun de flotte damer med fantastiske kjoler, jeg synes er spændende.
I min samling findes alverdens forskellig påklædningsdukker.
Der er biler, en ølflaske og en salami-mad.
Der er kendte personer, de royale og ex-royale, Søren Ryge og sågar et par statsministre og en præsident.
Der er dyr i forskellige afskygninger - katte, egern, hunde, en frø, heste, en ugle og et pindsvinepar.
Der er også et par biler og en bus, fantasivæsner, frække damer, bare mænd, nisser, engle,
eventyrprinsesser og -prinser, Alladin og Den lille havfrue.
Jeg vil forsøge at finde ud af, hvordan jeg kan få skannet nogle eksempler ind, så jeg kan vise dem her på bloggen. Jeg har prøvet, men det har ikke lykkedes for mig.
Nogle af de lidt anderledes og humoristiske påklædningsdukker stammer fra aviser, bl.a. min meget fine Søren Ryge. Rigtig mange kommer fra internettet, som virkelig er en guldgrube. Der er dygtige tegnere, som velvilligt lægger deres kreationer ud på internettet og så kan alle printe dem ud gratis.
Et godt sted at starte med at kikke er bl.a. på MariLees hjemmeside - se under links.
God fornøjelse.
Hilsen Margit

Ingen kommentarer: